Houd jij je bezig met het verkopen van verschillende producten, maar zou je graag meer willen verkopen? Dan is het slim om te gaan kijken naar Google Shopping. Met Google Shopping kan jij beter gaan adverteren om hopelijk meer producten te verkopen. Wil jij hier meer informatie over vinden? Zoek dan niet meer verder, want hieronder kan jij de belangrijkste informatie vinden.
Bepaal de zoektermen
Om bepaalde producten te vinden, zal een consument op bepaalde zoektermen moeten zoeken. Het is niet zo dat een consument naar een blauwe paraplu zoekt, maar resultaten van zwarte schoenen te zien krijgt. Om Google Shopping goed te laten functioneren, is het dus van belang dat de producten worden gekoppeld aan de juiste zoektermen. In de meeste gevallen is het niet lastig om te bepalen wat de zoektermen moeten, omdat het product vanzelfsprekend duidelijk maakt wat voor zoekterm het moet zijn. Maak het vooral niet al te moeilijk voor jezelf en de consumenten.
Regel productfoto’s
Een belangrijk punt voor Google Shopping optimaliseren, is het regelen van foto’s van alle producten. Het kan eigenlijk niet zo zijn dat een product geen foto heeft. Een consument zal toch echt eerst willen zien waar hij of zij geld voor betaalt. Het is het beste om professionele foto’s te laten maken. Daarnaast is het slim om het product van elke kant te fotograferen. Dit geeft de klant zo veel mogelijk informatie over het product. Als de foto’s ook nog eens uitnodigend zijn, zal de klant het sneller gaan kopen. Maak het dus zo aantrekkelijk mogelijk voor de consumenten.
Beschrijf het product
Wat hebben producten naast duidelijke foto’s nog meer nodig bij Google Shopping? Een volledige omschrijving natuurlijk! De kans is klein dat jij een product zal kopen zonder enige informatie. Zorg er dus voor dat jij het product zo volledig mogelijk beschrijft, maar maak het verhaal niet te lang. De omschrijving moet wel uitnodigend zijn zodat de consument echt overtuigd wordt om het product te kopen. Als de producten voorzien zijn van de foto’s en omschrijvingen, ben jij in ieder geval goed op weg met Google Shopping!
Kies voor experts
Wist jij al dat je Google Shopping kan uitbesteden aan experts? Sommige bedrijven zijn daar niet van op de hoogte. Het uitbesteden ervan maakt Google Shopping een stuk makkelijker natuurlijk en toegankelijker voor bedrijven. Het scheelt de meeste bedrijven heel veel tijd en moeite, omdat een expert ermee bezig gaat. Overweeg google ads uitbesteden dus zeker als jij en de andere werknemers eigenlijk te druk zijn met andere werkzaamheden. Samen met de experts ga jij natuurlijk wel afspraken maken en kan jij zelf aangeven wat jouw doel is met Google Shopping.